Perodua bakal melancarkan model sedan kompak tahun ini

Daihatsu Valera a.k.a Daihatsu Charade sedan

Ini satu lagi berita terkini tentang model baru Perodua yang akan dilancarkan tahun ini. Menurut Pengarah Urusan Perodua, Datuk Aminar Rashid Salleh di Rawang kelmarin, selain dari model gantian Perodua Myvi, sebuah model sedan kompak juga akan dilancarkan. Dikatakan model sedan kompak itu berasaskan salah satu model sedan kompak dari Daihatsu.

Menurut penganalisis, model itu akan menggunakan enjin berkapasiti 1.5 liter yang dijangka akan merancakkan lagi pengeluaran kenderaan Perodua selepas ini. Namun yang menjadi tanda tanya ketika ini ialah model Daihatsu yang mana satu bakal ditawarkan kepada rakyat Malaysia. Mungkinkah model Daihatsu Valera (Charade sedan)??!!

Sumber foto : Google Search Image

Terbaik!(1)Booo~(0)

8 Comments

  1. Abhamz

    January 13, 2011 at 1:29 pm

    salam, biase je bentuknya klu produa pilih model tu, spesial lagi saga baru...

    Terbaik!(0)Booo~(0)
    • Evo

      January 13, 2011 at 1:42 pm

      Tu model lama tu, model baru daihatsu tak pasti yang mana, nanti ada info saya akan bagitau..

      Terbaik!(0)Booo~(0)
  2. miey

    January 13, 2011 at 4:23 pm

    Kalau model kompak sedan hanya itu sahaja yang Daihatsu ada. Lagi pun produksi model ini Daihatsu telah hentikan. Tak tahu pula saya jika Daihatsu masih mengeluarkan model sedan kompak yang lain.

    Walaupun bentuk macam biasa kita semua sudah tahu perodua ni bijak juga bermain dengan rekaan facelift baru yang fresh dan sporty.Biasa le..

    Terbaik!(0)Booo~(0)
    • Evo

      January 14, 2011 at 11:32 am

      Hairan jugak model sedan kompak Daihatsu mana yang Perodua akan rebadge kali ni.

      Terbaik!(0)Booo~(0)
      • normas mansor

        June 22, 2014 at 3:25 pm

        mcm daihatsu ascend je.

        Terbaik!(0)Booo~(0)
  3. nate

    January 14, 2011 at 4:13 pm

    daihatsu x ada model sedan
    mungkin perodua ambil toyota etios, sedan toyota untuk india tuh

    Terbaik!(0)Booo~(0)
  4. Raja GAsing

    February 9, 2012 at 5:23 pm

    gambar tu kereta lama punya. new charade in JApan sama seperti kereta vios. so, ada potensi perodua rebadged vios sebab vios baru (100% new) pon nak keluar hujung tahun ni. or else, perodua ambil cheap toyota/daihatsu model yang baru launch in India tahun lepas.

    Terbaik!(0)Booo~(0)
  5. OOO KEKASIH

    February 9, 2012 at 7:02 pm

    BARU BEST SEDEN(PROTON) vs SEDAN(PERODUA REBADGE DAIHATSU) MANA LAGI POWER....

    Terbaik!(0)Booo~(0)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>