Program ‘My PROTON Makeover’ – Proton Iswara Aeroback tampil segak dalam warna jingga

Hari ini merupakan hari yang paling dinanti-nantikan oleh saudara Norzamzarini Mohd Bajuri, pemilik Proton Iswara Aeroback berwarna merah yang memenangi tempat ketiga program ‘My PROTON Makeover’. Mana tidaknya, kereta bertuah itu telah diserahkan kepada unit R3 untuk proses menaik taraf semula pada hujung Disember 2012 lagi, akhirnya hari ini ia telah diserahkan kembali dan tampil segak dalam warna jingga (oren) yang menyerlah.

Majlis penyerahan ringkas yang diadakan petang tadi di Pusat Kecemerlangan Proton di Subang Jaya telah disempurnakan oleh Pengarah bahagian Pemasaran Kumpulan Proton, Penjenamaan & Motorsports, John D. Chacko, dan Ketua Kejuruteraan Unit R3 Divisyen Permotoran Proton, Tengku Djan Ley bin Tengku Mahaleel. Berikut merupakan sebahagian petikan dari siaran akhbar yang diterbitkan oleh Proton;

“This new lease of life that PROTON has given to my car is a gift beyond words and is truly a blessing to me and my family. Thank you so much PROTON!” said Norzamzarini, 35, a software engineer from Muar. 

“In organising this contest, we received many submissions that were very personal and meaningful,” said John D. Chacko. “This overwhelming response is wonderful as it enables us to show our appreciation and reward our faithful customers in line with our “Committed to Be Better” promise that reflects PROTON’s efforts at improvement, particularly towards quality and customer care. Norzamzarini’s composition stood out to us as a very heartfelt piece, therefore we are honoured to reward him for such sincere customer loyalty,” he added.

The red, second-hand Proton Iswara Aeroback 1.3 that Norzamzarini purchased in 1998 received the full R3 treatment, from the powertrain aspect of the car to its overall appearance.

“As it was the primary mode of transport for Norzamzarini and his family, the car clocked high mileage with its daily use. Knowing that the consistency of its usage will continue, the work that was done to the car’s performance was not so much as to give it more power, but to improve its drivability and efficiency,” explained Tengku Djan Ley.

The ideas behind the reworking of the car as explained by Tengku Djan Ley, was to ensure its practicality without compromising its external looks. 

“Norzamzarini mentioned that he liked the colour orange. We then explored that option and decided to do the car up in Lotus orange,” said Tengku Djan. “There was a slight fear that this could potentially make his car look a little tacky. However, the decision to use a significant amount of Titanium-coloured detailing helped us avoid that and ultimately gave the car a uniquely classy and sporty look,” Tengku Djan noted with satisfaction. The car also sports a dark interior with strong hints of Lotus orange, fittingly complementing its exterior. 

The engine and the gearbox were given a full overhaul while the suspension system received special attention. Tengku Djan explained that it was adjusted to give Norzamzarini’s car a standard feel even whilst looking sporty, emphasising that the main outcome is to be a balanced performance for day-to-day driving. 

“We also opted to use 15 inch rims to improve and sustain the car’s balance, so that it will not result in high fuel consumption,” Tengku Djan added. 

Menurut Tengku Djan, enjin dan kotak gear Proton Iswara tersebut telah di ‘overhaul’ semula sepenuhnya, sementara sistem gantungan juga telah menerima naik taraf istimewa bagi disesuaikan kembali dengan prestasi semasa yang kini telah jauh berubah berbanding sebelumnya. Penggunaan rim sukan (sport rim) bersaiz 15 inci pula bertujuan meningkatkan keseimbangan dalam pemanduan, tanpa memberi kesan terhadap penggunaan petrol.

Berkenaan warna jingga yang menjadi tanda tanya kenapa ianya menjadi pilihan R3, sebenarnya menurut Tengku Djan, itu adalah pilihan saudara Norzamzarini sendiri. Bagi menjadikan penampilannya lebih menyerlah dan menarik perhatian ramai, warna jingga Lotus (Lotus orange) telah menjadi pilihan R3 untuk disempurnakan penampilan luarannya.

p/s : Tahniah kepada Norzamzarini, Proton Iswara Aeroback ini pastinya akan mendapat perhatian ramai apabila berada di atas jalan raya nanti.

Sumber gambar : Facebook Proton Holdings Berhad

Terbaik!(0)Booo~(0)

6 Comments

  1. Syazrul

    February 21, 2012 at 9:04 pm

    headlamp crystal or diamond.. still mantap!

    Terbaik!(0)Booo~(0)
  2. pengguna moped 135LC tegar

    February 21, 2012 at 9:29 pm

    lps ni jgn park sembarangan la..hehe..brg panas da.. =p

    Terbaik!(0)Booo~(0)
  3. Akula

    February 22, 2012 at 3:42 pm

    Smart la plak tgk... Kete mak pn x ensem camni huhu...

    Terbaik!(0)Booo~(0)
  4. budin

    February 22, 2012 at 3:55 pm

    mmg mantap....lama bukan sebarang lama....

    Terbaik!(0)Booo~(0)
  5. AYU

    June 12, 2012 at 4:49 pm

    saya pun nak makeover keta saya lah...dah lama dok kat garaj umah tu..mcmmn ek?

    Terbaik!(0)Booo~(0)
  6. AYU ts2332

    June 12, 2012 at 4:52 pm

    good job to staff no.922

    Terbaik!(0)Booo~(0)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>